Monday, July 21, 2014

Sugilanon Ni Tita Linda

Dayuyon (Tidal Wave)
 ni Tita Linda

          Si haring Neptuno ro guinakilaea ko mga griyego nga diyos it kadagatan. Imaw ro naga buyot ko tanan nga kutob sa idaeum it dagat.
Isaeang adlaw, may hakita imaw nga kahayag sa ibabaw it tubi. Hakita man ni prinsesa Serena. Bo-ot nga masayuran ni prinsesa Serena kon ano rato. Lingid sa ka-aeaman ko anang ama, nagpanaw imaw agod  sundan rong kahayag, hasta nakaabot imaw sa Roxas boulevard. Rikara nagdungka ro barko.
Abo nga hakita imaw sa ibabaw nga mo-paeang nana hakita. May nagapamunit sa bato nga anang guin panaguan. Hakita imaw ko binatilyong si Rod. Nagsinggit si Rod it “Kataw! kataw! may kataw sa may tubi”. Nagpaeapit ro mga tawo. Guinpalibutan rong bato. Nageonip ro mga coast guard ag nadakpan nanda si Serena. Na-ila nga makalibre si Serena ogaling owa imaw maka libre sa mga coast guard.
            Samtang sa idaeum it dagat hay nagkasangag man rong tanan sa pagkaduea ni Serena. Guin mandu-an ko hari ro tanan nga siyokoy nga usuyon ro prinsesa. Kun indi hikita, kamatayan rong kabaylo sa andang kapaslawan. Sa pagpamati ko andang dueongan, guin sundan nanda rong guin agyan ni Serena. Tama eamang ro andang pag-abot ay guina karga eon si Serena sa isaeang ka patrol car.
Guin kumpas nanda ro andang baston. Umalsa rong tubi sa eawod. Maeagko nga humbak rong eumapaw sa Roxas Boulivard. Abo nga saeakyan ro nasamad. Duro mang kabuhi rong naduea. Sige rong kompas it baeod sa mga Baraka ag kab-aeayan. Samtang nagahumbak, andang guin bo-oe si Serena ag pumanaw. Pag-abot sa palasyo, nangayo it patawad si Serena sa anang amang hari.
        Tumaliwan ro mga dinag-on, bumisita si Serena sa anang guin halinan. Sayod imaw nga abo nga kabuhi rong naduea. Naila imaw nga makabaeos. Nagbalik imaw sa Roxas Boulivard. Madahan eon imaw nga nagapaniid agod indi imaw makita.
Sa lugar nga guinapamunitan, may hakita imaw nga eaeaki, may kaibhan nga unga nga maisot. C Rod, sangka amang mahugod, ag mayad-ayad gid it pamatasan. Naga talikod rong eaeaki ngani owa nana hakita rong pagbutang it mga perlas sa anang aeat. Pag-uli ko eaeaki nga owa it iba kundi si Rod, nakita nana ro mga perlas. Nagduda imaw nga ratong kataw ro nagta-o kana.

Nagmanggaranon si Rod ag anang pamilya. Owa nakasayod rong tanan kon siin imaw nakabo-oe ko anang manggad. Ro isaeang ka manogpamonit o pigadong tawo basta mayad-ayad it binuhatan, mahimo mang mag-angkon it manggad. /MP

No comments: