Friday, July 20, 2007

Sa Kilid It Suba It Akean


Ni Ronquillo C. Tolentino
Ro Primero Nga Makaeueo-oy Nga Christianos
Tag nag-abot ro tatlong ka manginaeamon nga tawo nga ginatawag naton nga tatlong hari nga naghalin sa silangan para nga padunggan ro bag-o nga tawo nga mananabang it kalibutan, napan-uhan nanda nga si Herodes hay may interest ag suspetsa sa Maka-ako nga matawo. Dayon nana nga hinambae, adto mana kamo ag magpangutana parte ko unga ngaron nga natawo, ag kon hikit-an ninyo imaw, paapasi ako it hambae o palabra para man nga ako maka adto kana ag paduggan ko imaw.
Ag ro tatlo nga manginaeamon nga tawo nagpanaw. Sa pagsueod nanda sa isaeang ka baeay, hakit-an nanda ro unga nga kaibahan ko anang ina nga si Maria ag nag-eohod sanda sa pag-adorar kana. Sa anda nga pag-uli, owa sanda mag agi kay herodes ag nag-directa sanda it uli sa anda. Sa daean ko andang pag uli, may isaeang ka angel it Ginuo nga pumukaw sa katueogon ni Jose ag dayon naghambae: "Magbugtaw ka man ag magpanaw. Daehon mo ro unga ag ro ana nga ina, ag mag-adto kamo eagi-eagi sa Ehipto. Ay ma-abot ro pani-on nga pagausoyon ni Herodes rong unga ag ana nga pagapatyon.
Sa sueod it pilang siglos, mawraya ro nabuhat ko owa naila it Kristyanismo. Pero it sa guihapon owa sanda magda-og. Ro primero nga makaeueoy ngato nga cristyanos hay owa man mamatay nga nagkalisud kondi sa gamhanan it Ginuo.
Si-in Kamong Kristyano Maghalin?
Sa isaeang ka daean sa norte nga parte it Tsina, isaeang ka Marynoll nga pari missionaryo ro nakakita it sangka magueang nga babaye nga nagapungko sa kilid it daean, ginaeamigan ag ginagutom.
Tag ginabuligan eon imaw it pari, ro magueang nga babaye naghambae, ham-an mana it ginabuligan mo ako? Owa eon man kakon it naga kiber o nagatan-aw.
Ro pari naghambae it mawraya: Guin obra ka mana it Diyos ag guin obra man ako it Diyos. Dugang pa ko pari, naghambae man ro Diyos nga magguwa kamo sa kalibutan ag buligan ro nagakinihangean.
Ro magueang nga babaye hay hangawa ag anang guin batyag it mayad ro hinambae it pari. Dayon imaw nga naghambae: "Kasadya-an ag noble ro inyo nga relihiyon? Sin-o ro nag-umpisa it inyo ngaron nga relihiyon?"
Ro pari nagsabat it madahan nga ro Diyos hay nagahigugma guid it kalibutan nga anang guin padaea si Jesus Christo nga anang unga sa kalibutan para nga magta-o it salvasyon sa tawo. Hinambae pa guid ko pari nga guinsugo man it Diyos ro tawo nga maghigugma-an mana man ko paghigugma it Maka-ako kanda.
Nagpangutana dayon ro babaye nga magueang it mawraya: "Ro inyo ngaron nga Kristo hay bukon eon it mabuhay namatay?" Tag nagsabat ro pari nga 2,000 años eon nga namatay si Christo dayon nag-hambae ro babaye nga magueang it mawraya. "Ro imo nga gustong hambaean hay 2,000 años namatay si kristo ag sa dos million nga dag-on nga nagtaliwan nga nagsugo imaw it paghigugma it isig katawo? Ham-a nga siin kamo maghalin nga mga Kristiyanos? Ham-an owa ninyo ginabuhata ro guinsugo kinyo ni Kristo?" /MP

No comments: