Thursday, July 26, 2007

Sugilanon Ni Tita Linda

Tita Linda Belayro
Haeaw Sa Kabuhi Ni George Washington
Tanan rong mga presidente it Estados Unidos hay may guina huptan nga mga estorya nga naga pakita ko andang pagkatawo.
Isaea si George Washington sa mga presidente. Ka’t maisot pa imaw hay parehas it ibang ordinaryo nga onga, maila-on maghampang. Sa andang palibot hay abong mga tanum. Pag-asawa it oman ko anang ama, ro anang bag-ong ina hay maila-on man magtanum it mga kabueakan ag mga ka-tamnan. Abo nga naga dayaw ko andang hardin. Raya man ro paboritong haeampangan ni George.
Isaeang adlaw, ka-ibahan ko anang mga amigo, nag-obra sanda it baeay-baeay sa sueod it hardin. Owa sanda it mga poste. May isaeang ka tanum nga cherry, ogaling owa pa naga bunga. Kasarangan ro anang kata-as, ngani anda nga guin pukan agod obrahon nga poste.
Tumaliwan ro mga inadlaw, nasum-oe eon sanda it hinampang, guin wasak ratong baeay-baeay ag guin pilak ratong poste.
Nadiskubrehan raya ko anang madrasta. Na-akig ro anang ina. Pwede nga magpamalibad si George tongod owa man it nakakita kana sa pag pukan ag pag pilak ko ratong poste.
Guin ako nana nga imaw ro nagpukan ko kahoy. Imbis nga maakig ro anang madrasta, guin hakos pa imaw ag guin dayaw. Imaw ra ro mga Amerikano. Maskin pilang ka kahoy hay puede naton nga pukanon ag puedeng mabaylohan. Ogaling ro indi naton mabaylohan hay ro kaugot nga aton nga matanum sa baeatyagon it kada isaea. Pagdaehon naton hasta kon hin-uno.
“Someday, you will become great, because of Honesty and Truthfulness”. Ag si George Washington ngani ro nangin una nga presidente it Estados Unidos. /MP

No comments: