Friday, December 14, 2007

Sugilanon Ni Tita Linda

Bitoon It Bethlehem
Ni Tita Linda Belayro
Sa kaharian it mga bitoon sa kaeangitan, guina hibaygan nanda si Unanong Bitoon tongod owa it eabot sa maistan, magaehum pa ro anang kahayag. Bukon imaw it kapares ko ibang mga bitoon nga naga banaag ro kahayag.
Isaeang adlaw, nag-bisita si Reyna Estrella sa kabilugan ko anang kaharian. Tanan ro bitoon hay nag-abi-abi kana. Haeos naga-aeagawan sanda nga malamano ro Reyna. Napan-uhan ko Reyna ro isaeang ka bitoon nga sa likod ag masubo. Guin paeapitan imaw it Reyna ag hakita nana nga bukon imaw it mahayag nga mayad, ngani nahuya imaw magpakita kay Reyna Estrella.
Sa kada dag-on, nagata-o it regalo si Reyna Estrella, busa kada isaea kanda hay naga pahaum para sa sorpresang regalo ko Reyna. Disyembre nga buean, habatian ko Unanong Bitoon nga may tatlong ka hari nga naga-usoy sa natawo nga Mesiyas. Kinahangean nanda nga may naga giya kanda agud imaw ro maga hayag sa andang pamanawon. Owa it naga presentar sa mga bitoon tongod naga preparar sanda sa paa-eabuton nga okasyon ni Reyna Estrella. Nanaog imaw ag nagpresentar sa tatlong ka Hari. Sa anang kahayag, guin iwagan nana ro tatlong ka hari. Samtang naga panaw ro tatlong ka Hari, napan-uhan nanda nga masyadong hayag ro naga giya kandang bitoon, ogaling owa nakapan-o ro Unanong Bitoon. Nakaabot sanda sa Belen, idto sa sabsaban it mga hayop.
Pagkakita ko tatlong ka hari, nagpasaeamat sanda sa bitoon. Hakita nana ro Eapsag nga nagahibayag kana. Bugaeon guid imaw ko mga oras ngaron. Malipayon imaw nga umuli ag hakibot ro tanan ko anang sobrang kahayag. Pag-abot ni Reyna Estrella, si Unanong Bitoon ro nagdaug bangud sa anang tumaeagsahon nga kaha-yag. Bilang premyo kana, imaw ro guinkilaea nga Estrella it Bethlehem o “Star of Bethlehem” ag kon mag-abot ro buean it Disyembre, makita naton imaw sa kaeangitan eabi guid kon kaagan-hon, ro pinaka sadyaan ag pinaka mabahoe nga bitoon sa kaeangitan. /MP

No comments: