Friday, December 21, 2007

Sugilanon Ni Tita Linda

Ni Tita Linda Belayro
Ro Alila Nga Pispis

Nagapakita–kita gid si Ontoy sa anwang nga anang guina sakyan. Ka’t may hakita imaw nga kabahoe nga itlog sa kilid it bukid, anang guin pueot ag isueod sa kamalig sa likod ko andang baeay. Pagkataliwan ko pilang adlaw, may eain eon man nga sangag ro mabatian sa likod it baeay. Guin adtonan ni Ontoy ro sangag. Pag-abot nana, tumambad sa anang prente ro isaeang ka mabahoe nga tutugnon it pispis, bag-o eamang naka guwa sa isaeang ka itlog nga gin eom-eoman it ina. Nangin amigo ag alila ni Ontoy ro pispis. Guinasakyan ni Ontoy ro pispis kon imaw manindahan ag mag-pamasyar. Ogaling, umpisa nga una ro pispis, abu nga mga tawo nga nagakaduea. Abo guid sa tanan ro mga onga nga napiglit it pispis, samtang guina supae it pag sunlog ro pispis.
Abo nga naakig kay Ontoy. Tongod sa pispis, guina hambae nanda nga kampon ni Satanas bangud sa pispis. Guindaea si Ontoy sa plaza agod idto bitayon sa tunga it mga durong tawo. Umabot ro pispis, guin samad ro kulungan nga saesaeon. Nakabuhi si Ontoy. Halin kato, idto sanda mag estar sa bukid.
Tumaliwan ro an-um (6) ka buean, mabahoe eon nga mayad ro pispis. Paeangta eon lang naga pakita sa datag si Ontoy. Nalipatan eon haeos ko mga tawo si Ontoy.
Isaeang adlaw, may mga taga ibang lugar, sakay sa bapor nga dumungka runa sa lugar ni Ontoy. May mga daea nga baril ag pwersahan nga guin pangdaea ro andang mga alila nga hayop, pagkaon ag mga kadaeagahan. Ro mga nagsukoe hay guin pang sunog ro andang pamaeay. Hakita ni Ontoy ro mabahoe ag madamoe nga aso idto sa banwa.
Nageopad ro pispis sakay si Ontoy. Hakita nana kon mauno guin sunog ko mga tawong mananakaw ro andang mga baeay. Mingko may isip-tawo ro pispis ag anang guin pang dagit ratong mga maeain nga mga tawo. Guin bugahan pa it kaeayo ro iba. Ngani nga nagkaeasunog sanda. Guin huyop dayon ko hangin nga may kaibahang tubi ag napundo dayon ro kaeayo. Nag hugyaw ro mga tawo. Andang guin dayaw si Ontoy ag ro pispis.
Halin kato, nangin amigo ko tanan ro pispis ag si Ontoy. Guina taw-an nanda it pagkaon ro pispis. Kon oras it tigbaeaha, guina salbar sanda ko pispis paagi sa pagdaea kanda sa bukid. Nangin maeapit sa mga tawo ro pispis. Guin obrahan nanda it monumento ro pispis sa tunga it plaza bilang padumdum sa mga ulihing tubo kon ano ro mabahoe nga bulig ko pispis sa andang kabuhi. /MP

No comments: