Friday, December 28, 2007

Sugilanon Ni Tita Linda

Ni Tita Linda Belayro

Pagbag-o Ni Juan Tamad

Juan Tamad, kilaea sa pagka matamad. Kon guina duyog imaw, una eon lang man matueog kun siin imaw abutan it kadueoygon. Pagkatapos it kaon, guina aywan nana ro kinan-an sa binit ag bahala mag limpyo ro kuring ag ayam. Parabil mamatay ro anang ina, guin bilin imaw sa anang maninay nga Ada.
Isaeang adlaw, nagbisita ro anang maninay nga Ada kay Juan. Haabutan imaw nga naga eogad sa saeog bangud ko gabii ngaron, natamad eon imaw maghat-hat it banig. Pag-abot it Ada, guin sugo imaw nga maglimpyo ko anang eogban, ka adyon agod idto imaw magkatoeog sa katre. Duro pa kana ro guin sugo. Kada sugo nga indi imaw magtuman, guina pasilawan imaw ko baston it Ada. Nagbangon si Juan. Owa imaw magtug-on tongod natamad ngani imaw. Nagtug-on imaw ag guin hugasan ro anang kinan-an. Dayon guin tumpok nana ro anang guin-uba nga eambong ogaling guin pasilawan eon man imaw, busa dali-dali imaw it pagpaligos ag mag-eaba.
Guinsugo imaw nga magbakae it mga groceria sa tindahan. Guin pa obra imaw it baraka agod ro ginansya imaw ro anang boe-an it anang pagkaon adlaw-adlaw. Guinsunod tanan ni Juan ro sugo ko anang maninay bangud nahadluk imaw nga pasilawan. Ko olihi, naanad eon si Juan ko mga oeobrahon ag hatun-an eon nana kon ma-uno magbaligya sa baraka.
Nagbahoe ro anang baraka. Nakakilaea imaw it mabuot nga babaye. Anang guin pangasawa. Nag-asawa sanda ni Loleng nga mananahi.
Ko olihi, naduea ro pangaean nga Juan Tamad. Ibang Juan eon ro hakita ko mga tawo. Isaeang ka Juan nga mahugod, mabuot ag abo eon it mga kakilaea. Bangud sa guinpakita nga pagbag-o ni Juan, guin obra imaw nga kapitan sa andang barangay. Si Juan Tamad nga hari it katamaran hay nangin Kapitan Juan eon makaron. /MP

No comments: