Thursday, March 13, 2008

Sugilanon Ni Tita Linda

Ni Tita Linda Belayro

Ro Damgo Ni Lehi

Kato anay nga tiempo, owa pa natawo si Kristo, hay may magpamilya sa Heru-salem nga maeapit sa Diyos. Raya ro pamilya ni Lehi. Sanda hay guin paandaman nga mag-halin sa Herusalem bangod paga samaron ro dayang siyudad. Guin tuman nanda ro sugo ag nagpanaw sandang bilog nga pamilya. Paghalin nanda sa Herusalem, nagpakita kay Lehi, paagi sa damgo ro kahoy it kabuhi. Ro nasambit nga kahoy hay sadyaan toeokon, ag ro mga bunga hay maka ilibog kan-on.

Bu-ot magpaeapit si Lehi sa rayang kahoy ogaling makitid ag madanlog ro daean. Sa tunga ko rayang daean, nagtunga ro madamoe nga gae-um ag indi nana makita ro anang guiya nga tikangan. Mayad ngani ay may barandilya nga anang pagabuytan, busa naka-abot si Lehi sa kahoy. Nag ipo imaw it bunga agud anang manaksaman. Tag anang nasamitan ro katam-is, matsa owa guid it maka tupong sa kanamit.

Bu-ot nana nga pasamiton ro anang pamilya. Ngani anang guin sampit. Sa kilid ko daean hay may suba nga madauem ogaling mahigko. Kon ingkaso madanlog ikaw, idto ka guid mahueog sa suba ngato. Sa indi kaeayu-on hay may kabahoe-bahoe man nga baeay nga naga eotaw-eotaw sa hangin. Abo man nga tawo idto nga naga paadto. Ro mga tawo hay naga sinadya. Ro iba hay guina hibaygan ko ratong mga tawo nga naga paadto sa ratong kahoy. Rikara ag habugtaw si Lehi. Indi nana maintindihan ro anang damgo, busa, guin suguid nana kay Nephi, ro isaea sa anang mga onga nga kapareho man kanang relihiyoso ag masinueondon sa Diyos.

Bu-ot nga masayran ni Nephi ro kahueogan ko damgo ko anang ama, ngani nagpangamuyo imaw paagi sa pangadi. Guinsabat ro ana tanang guin hinyo sa anang pangamuyo.

Ro kahueogan ko anang damgo hay ro kahoy hay imaw ro pagpalangga it Diyos katon, imaw ro ebanghilio it mayad nga balita. Guina baton naton ro anang mayad nga balita paagi sa pagkaon ko anang bunga. Busog ro atong espiritu kon makaon naton rayang bunga ag bu-ot man naton nga makasamit ro ibang miyembro it atong pamilya.

Ro makitid ag madanlog nga daean ro atong pagpangabuhi iya sa ibabaw it kalibutan nga abo nga pagsubok, tentasyon, pwersa it demonyo nga naga engganyo katon nga kalipatan ratong mayad ayad nga balita.

Ro barandilya imaw ro mga pueong it Diyos nga mabasa sa mga Bibliya, mga baeasahon sa simbahan ag mga guinsueat it mga mangin aeamon, mga dumaan ag moderno nga propeta. Kon guina basa naton ra, malikawan ro madanlog ag mapunggan ro pagka hueog idto sa madauem ag mahigko nga suba nga imaw ro impiyerno. Ro mabahoe nga baeay nga naga eotaw sa hangin hay ro engganyo it kalibutanon nga bagay. Una ro bugae, hakog sa pwersa ag manggad, mga bisyo ag mga urbanidad nga indi malipatan it tawo nga naga paadto sa puno it kahoy. May mga tawo nga sa tunga-tunga pa eang hay indi eon makatakod, busa, owa eon lang magpadayon ag nagpadoeong eonlang idto sa mabahoe nga baeay nga puro kalipay.

Bulahan ratong mga tawong nag-pinadayon hasta nakaabot sa puno it kahoy ag nakasamit ko matam-is nga prutas. Bulahan man ratong nagpursige ag owa guid magpadaea-daea sa mga tentasyon. Mas bulahan ratong nahueog eon sa suba ogaling nagtinguha nga makatakas ag makaron naga kaon eon sanda ko sadyaan nga bunga.

Siin eon kita sa rayang daeanon? Sige pa baea kita nga naga-padayon hasta maabot naton ro kahoy it kabuhi? Man-o kada-moe ro naga tabon nga gae-um sa atong daeanon? Kita baea hay hugot nga naga buyot sa barandilya agod indi mahueog idto sa suba? Masarangan baea naton nga talikdan ro engganyo ko mabahoe nga baeay o ro kalibutan?

Kita tanan hay onga it Diyos ag palangga kita Nana. Naga agi kita sa makitid ag madanlog nga daean sa pagsamit kon baea hantup sa atong tagipusuon ag paino-ino ro pagsunod sa Anang kagustuhan. Hugton naton ro atong pagtuo Kana agod indi kita matip-eang. Ibutang naton Imaw sa sentro ko atong kabuhi. Owa it duda nga maeampasan naton ro kadanlog ag kakitid ko daean. Maskin nanong kadamoe ko gae-um nga nagatabon sa atong daeanon, maabot guid naton ro atong bu-ot adtonan. /MP

No comments: