Saturday, March 22, 2008

Sugilanon Ni Tita Linda

Ni Tita Linda Belayro

Guindaea It Baha

Eain-eain ro daea it baha sa kabuhi it mga tawo. May naga kasamad nga igdaeapat, may guina anod nga baeay, may guina anod nga mga hayop. Maskin tawo guina anod man ngani. Ogaling may guinabaton man nga grasya bangud abo man nga guina sueog ag guina saeag nga mga igdaeapat ag mga hayop. Raya ro gusto ni Diego kon magbaha tongod abo pirme ro anang natipon sa pagsaeag. May ana nga baesa ag sige ro anang libot kon may baha agod magsaeag ko mga guina-anod.
Isaeang adlaw, guin balita sa radiyo nga may maabot nga madauem nga baha. Sige-sige ro pag inuean idto sa ilaya busa, sige man ro ilig ko tubi sa suba. Dugang pa, ro madauem nga taob sa baybay hay naga subeang sa sueog. Ro puersa it daywang ka tubi hay naga subeang, busa naga eapaw sa pangpang. Pagkasayod ni Diego nga may baha, nagpahaum eon imaw ko anang baesa. Guin aywan nana ro andang baeay ag ro anang mag-ina agod magpang saeag ko guina anod daea ko baha.
Samtang sige ro anang pag pinang-saeag, may napan-uhan imaw nga baeay nga guina anod paeayo. Owa sa ana nga buot tongod abo pa man nga igdaeapat ro anang guina hinakwat dungan sa anang baesa.
Sa owa magbuhay, naghubas eon ro baha, ngani malipayon si Diego nga nag-uli. Ogaling, pag-abot nana sa anda, owa imaw it hakita ko andang baeay. Dali-dali nana it pinanghaboy ro anang guin pangsaeag ag apason nana ro anang baeay. Haabutan nana ro anang baeay ag guin pang dapit nana ro anang pamilya agod daehon sa pangpang.
Tumaliwan ro sang adlaw, habalik nana ro andang baeay sa bulig ko andang mga kahilapitan. Nakabatyag dayon it sakit-oeo ag sakit it tiyan si Diego. Sa pagtan-aw kana it doctor, nasayuran nga may masakit si Diego nga dueot ko ihi it mga eanggam. Mayad ngani ay naagapan eagi ag imaw hay nagmayad.
Halin kato, owa eon si Diego naga panga-eakman kon may baha. Naga preparar imaw kon mag-abot ro baha paagi sa pag-gaid o pag sueay ko mga poste agod indi ig anod ro andang baeay.
Indi bali nga owa imaw it masaeag, basta indi eang maanod ro andang baeay ag indi magmasakit nga dueot sa pagbabad sa tubi kon mag baha. /MP

No comments: