Friday, February 08, 2008

Sugilanon Ni Tita Linda

Ni Tita Linda Belayro

Ro Elepante Ag Maaeam Nga Bukaw
Sa isaeang ka madamoe nga kagueangan, may nagakabuhi nga elepante ag bukaw. Sa mabuhay eon nanda nga pag-iliba, owa guid sanda naga-away. Naga iba sanda sa kalipay ag sa kasakit. Naga bueoligan pa ngani sanda sa ano man nga problema agud maeobad.
Isaeang adlaw, ginutom ro elepante ag nag eaong imaw sa amigong bukaw nga maadto imaw sa pusod it kagueangan. Nag pahando mat-a ro bukaw. Pag-abot nana sa tunga it kagu-eangan, hakita nana ro pagtipon-tipon it mga demonyo. Bag-o eamang nga nagbugtaw ro pinaka hari ag ro anang damgo, nagakaon kuno imaw it elepante. Pagkakita nana sa elepante, duro guid ro anang kalipay tongod nagminatuod ro anang damgo. Guin dakop nanda ro elepante agod kan-on ko andang hari. Owa man nagpamalibad ro elepante, ogaling naghinyo imaw nga mag-eaong anay sa anang amigo. Nag-promesa man nga mabalik guid imaw matapos ro pag eaong.
Masubo nga nag-uli ro elepante. Haabutan nana ro amigong bukaw nga bag-ong bugtaw.
“Ay, amigong bukaw, raya eon lang ro atong pagkita. Magabalik eon ako sa kagueangan agod kan-on it mga demonyo,” masubo nga hambae it elepante.
“Indi mahimo, indi baea nga katuwang perme nakon ikaw sa ano man nga problema? Mamunot ako kimo agod buligan ta ikaw,” pabakod nga sabat it bukaw.
Nagbalik ro elepante kaibahan it bukaw nga naga sakay sa oeo it elepante. Pag-abot nanda sa lugar it mga demonyo, nagpa-kuno-kuno ro bukaw nga bag-ong bugtaw. Nag unat-unat imaw ag nang huy-ab. Bag-o eamang akong nagdamgo nga nag-asawa ako sa Reyna it mga demonyo. “Siin ro inyong reyna agod mangin asawa ko?” may bugae sa limog it bukaw.
“Indi kami magsugot nga mangin asawa ka ko among reyna,” pamalibad ko mga demonyo.” Damgo eamang don.
“Kon imaw ron, ham-an it guina pilit ninyo nga kan-on ro akong amigong elepante ay damgo man lang ron?” baeos nga may pagbasoe ko bukaw.
Nalibog ro oeo ko mga demonyo. Indi nanda masayran kun ano ro andang himu-on. Ko olihi, guin sugtan eon lang nanda ro elepante ag bukaw nga makauli. Naka ginhawa it madaeom ro elepante, samtang bugaeon ro bukaw tongod owa pa guihapon it mentis ro anang kaaeam. /MP

No comments: