Thursday, February 21, 2008

Sugilanon Ni Tita Linda


Ni Tita Linda Belayro

Ro Uwak Ag Ro Maya

May isaeang ka maya nga nakipag amigo sa isaeang ka uwak. Samtang naga–usoy sanda it pagkaon, nakakita ro uwak it katumbae nga puea nga guina buead sa banig. Tongod kara, nagkasugot sanda nga magpa indis-indis kon sin-o ro abu it hika-ong katumbae.

Naghambae ro uwak, “Kon sin-o ro abo it maka-on katong daywa, imaw ro magadaug. Ro. mapierde, imaw hay paga kan-on.” Nagpasugot ro maya. Sige ro tinuka it maya, ogaling tuso ro uwak ay sa ap-at ka katumbae, sambilog ro anang kan-on. Ro tatlo, anang guina tago sa idaeum it banig. Nagdaug ro uwak ag bu-ot eon nga kan-on nana ro maya.

“Parabil mo ako kan-on, hugasan mo anay ro imong pantok. Sayod ko nga maskin nano nga basura hay guina kaon mo,” hambae it maya. Ngani, nag adto ro uwak sa suba ag nag hinyo.

“Suba, suba,

Pangayo ako it tubi,

Agod mahugasan ro akong pantok,

Agod makaon ko ro maya.”

Nagsabat ro suba, “Bu-ot mo ro tubi? Osoy anay it banga agud sudlan it tubi ag idto ka maghugas. Mahigko ka abi ay maskin patay guina kaon mo.” Nag adto ro maya sa manog koeon ag nag hinyo.

Manogkoeon, manogkoeon,

Obrahi ako it banga,

Para makasaeod it tubi,

Agod mahugasan rang tuka,

Para maglimpyo rang eawas,

Agud makaon ko ro maya.

Sabat it manogkoeon, “Bu-ot mo ro banga? Usoy anay it onga.” Nag usoy it buga ro uwak ag pagkakita nana, nagkutkot imaw paagi sa anang tuka. Ogaling naghambae ro buga.” Mahigko ka, gumamit ka it pala. Mag hueam ka sa panday.” Nag adto ro uwak sa panday.

Panday, panday,

Obrahi ako it pala,

Para maka kutkot it buga

Nga obra kong banga

Agod makasaeok it tubi

Nga panglimpyo sa akong tuka

Agod malimpyo ro akong eawas

Para makaon ko ro maya.

Naghambae ro panday, “Ogaling owa ako it kaeayo. Mangayo ka anay sa asawa it mangunguma.”

Asawa it mangunguma,

Taw-i ako it kaeayo,

Agod maka – ubra it pala,

Nga pangkutkot it buga

Agod obrahong koeon,

Nga sag-uban it tubi,

Nga panglimpyo sa akong tuka,

Agod malimpyo rang eawas,

Agod makaon ko ro maya.

Sabat ko asawa it mangunguma, “Ogaling paalin mo daehon ro kaeayo? pangutana ko babaye. Sabat ko uwak, “Ibutang mo sa akong likod.” Naghaling it kaeayo ro babaye ag guin butang nana ro gatong sa likod it uwak. Nasunog ro baeahibo it uwak ag owa imaw naka eopad hasta namatay. Owa nana hikaon ro maya. /MP

No comments: