Friday, February 29, 2008

Sugilanon Ni Tita Linda


Ni Tita Linda Belayro

Ro Maaeam Nga Usa

Isaeang mainit nga hapon, may isaeang ka usa ro naga inom sa isaeang ka matin-aw nga tubi it sapa. Umagi ro isaeang ka tigre. Pumundo imaw pagkakita nana sa usa. Pasalbaheng huma-eakhak ro tigre.

“Aha, maisot nga usa, manamit ka guid nga obrahong ihapon. Dali-an mo ag ipahaum nimo ro imong kaugalingon tongod kaina pa ako gina gutom nga gutom”, hambae nga may pagpamahog ko tigre.

“Sang adlaw ka nga owa kakaon, makaeo-eo-oy ka man” medyo may pagka eo-oy nga sabat ko usa. Sa minatuod, naga kurog eon ro anang tuhod sa kahadluk.

“Ham-an it naga mantener ka sa isaeang ka maniwang nga hayop kapares ko? Kon bu-ot mo, usoyan ko ikaw it mas matambok pa ag mabahoe nga pagkaon. Ro imong kina-hangean hay ro manami nga unod it tawo,” hambae ko usa.

“Ano ro tawo?” pangutana it tigre. “Ro tawo hay isaeang ka klase it hayop nga may daywang ka siki. Imaw ro pinakapuerteng hayop sa bilog nga kalibutan,” pahayag it usa. “Ogaling basi mas mabaskog ag maisog pa kakon?” paniguro nga pangutana ko tigre.

“Kon maabtik ka man, sarang mo imaw nga sagpangon”, sabat man ko usa. “Kon imaw ron daeha kakon ro tawo ag kon indi kita makakita, ikaw ro akong kan-on,” sugo it tigre.

Nagbantay ro daywa sa guinaagyan it mga tawo. May umagi nga isaeang ka escuela halin sa escuelahan.

“Royon baea ro tawo?” pangutana it tigre. “Bukon, naga-paadto paeang sa pagiging tawo”, pahayag it usa. Umagi man ro isaeang ka magueang. “Royon eon baea ro tawo? Pangutana eon man ko tigre. “Bukon, nabilin eon lang ron it isaeang ka tawo. Owa ka man siguro naila magkaon it salin.”

Maangan-angan, umagi ro isaeang ka mangangayam nga may baril. “Hayron ro tawo nga guina usoy mo, matambok ag mamuea-muea ro oyahon nga bastante sa dugo. Ano pa ro imong guina hueat?” sudyot ko usa. Golpeng linumpatan ko tigre ro tawo ogaling mas maabtik ro tawo ag inasinta nana ro tigre ag binaril.

Umuli ro usa nga naga kanta-kanta. Bumalik imaw sa sapa agod padayunon ro anang pag-inom. /MP

No comments: