Sunday, January 29, 2012

Sugilanon Ni Tita Linda

Ni Tita Linda Belayro

Sumpa Sa Manggad Ni Yamashita

Abo pa guihapon ro nagapati nga ro manggad ni Yamashita hay owa pa guihapon makita. May nagapati man nga hakita eon kuno ogaling guina-tago pa ay basi bawi-on kana. Ro manggad ni Yamashita hay mga guin kulimbat ag guin looting ko mga tawohan ni General Yamashita nga guina kilaea nga “Tiger of Malaya” (Malaysia).

Isaea ra imaw ka General it Japanese Imperial Army ko ikaywang guerra sa kalibutan nga sa kada banwa nga anang guin eopig hay guin bo-oe nanda ro mga manggad it mga tawo. Nakaabot si Yamashita iya sa Pilpinas. Iya nana guindaea ag guintago ro kinaban-kaban nga manggad. Nag obra imaw it mapa agod madali nana makita sa anang pagbalik. Ogaling parabil matapos ro guerra, hadakpan imaw it pwersa it Amerikano, guin kulong ag dayon guin patay imaw. Owa it nakasayod kon siin nakatago ro manggad ngato kundi si Yamashita eang.

May mga buhi nga soldado ro nakabo-oe ko ratong mapa sa hawak ni General Yamashita. Apang andang bu-ot boe-on ro manggad ngato ogaling pagkasayod ko ibang soldado, nagpaeatyan sanda hasta naduea eon man ratong mapa. Sa kada makabuyot ko mapa, naga handum sanda katong manggad ogaling tongod sa kasueok it manggad, nauli sa paeatyan ro tanan.

Tumaliwan ro dinag-on. Owa eon it nabatian ko manggad ni Yamashita pati ko mapa. Isaeang ka arkitekto si Isagani. Mabahoe nga proyekto ro anang guina buytan. May adlaw nga, sakay sanda sa helicopter it kompanya. Padueong sanda sa mga bukid it Sierra Madre tongod idto ro proyekto guina patindog nga bakasyunan. Pagtugpa it helicopter, mabaskog ro tunog halin sa andang metal detector. Bangod kato, nagduda ro mga tawo. Basi may manggad sa guin tugpaan it helicopter. Guin umpisahan nanda it pagkutkot ko mga tawo ag tumambad ro kaban-kaban nga puno it alahas ag iba pang bueawan.

Nagsakit ro tiyan ni Isagani, busa nag usoy imaw it puno it kahoy agod maka ihi. Maangan angan, nakabati imaw it einupok halin sa anang mga kaibahan nga nagbaearilan tongod bu-ot ko sambilog hay anahon tanan ro manggad.

Pagbalik ni Isagani, tanan nakahandusay eot-a ro anang mga kaibahan. May hakita pa imaw nga mga toe-an it tawo sa palibot. Maathag sa anang paino-ino ro tanan. Ratong mga toe-an it tawo hay ana ko mga nauna nga bu-ot mag angkon ko ratong manggad ni Yamashita. Sa bulig ko mga taga runa, nakabalik si Isagani sa syudad. Uwa eon nana guina paino-inoha ratong manggad nga may sumpa. Daehon eon lang nana hasta sa eu-euobngan kon ano ro anang hakita. /MP

1 comment:

URGENT LOAN OFFER WHATSAPP +918929509036 said...

Are you in need of a loan? Do you want to pay off your bills? Do you want to be financially stable? All you have to do is to contact us for more information on how to get started and get the loan you desire. This offer is open to all that will be able to repay back in due time. Note-that repayment time frame is negotiable and at interest rate of 3% just email us (creditloan11@gmail.com)